4 Şubat 2013 Pazartesi

BUNUN ADI FİNDEL

Bu kitap bizim özetini çıkarmamız istenilen sömestr ödevimiz:




Yazar: Andrew Clements
Resimleyen: Brian Selznick
Çeviren: Mine Kazmaoğlu
Sayfa:112
Basım Yılı: 1.Basım – 2007    9. Basım – 2011
Okuduğum Tarih: Şubat 2013
Özet:
      Bu kitabın büyük ödüller almasına şaşmamalı! Gerçekten ve gerçekten şu ana kadar okuduğum en güzel kitaplar listesinde yerini aldı. Şu sıralar ben de yazmaya çalışıyorum; ama ne yazık ki aklıma hiç böyle fikirler gelmiyor. Bu büyük yazarlar işlerini çok iyi biliyorlar. Bir gün benim de kitabım çıksa ne güzel olurdu…
      Nick, hem akıllı hem de haylaz bir çocuk olmasına rağmen Edebiyat öğretmeninin kalbini yumuşatmayı başarıyor. Hem, sınıfı tropik adalara dönüştürebilmek kimin aklına gelirdi ki?! Aslında sözlükle ilgili soru işaretleri benim kafamda da var. Bazılarına bu kitapta cevap bulabildim. Bu kitapta benim en çok hoşlandığım şey en arka sayfadaki söz:
     “Bu nesne Bayan Lorelei Granger’a aittir ve kendisi bunu istediği gibi adlandırabilir…”
       Nick’in “kalem” kelimesi yerine “FİNDEL” kelimesini kullanması sadece bir oyunken, on yıl sonra sözlüklerde bile yazabilmesi olağandışı bir şey bence. Kim diyor “Kalem kalemdir!” diye? Eee biz diyoruz. Peki biz findel dersek?...    

2 yorum:

  1. bence güzel bir hikaye kitabı bilgilendirici maceralı okurken dikkatini çeken bir kitap nick in sonuna kadar indel kelimesinin arkasında durma güzel bir şey ama en güzeli arkadaki sayfadaki nottu son...

    YanıtlaSil
  2. harika bir kitap :):):):)

    YanıtlaSil