28 Şubat 2013 Perşembe

DOMATES SAÇLI KIZ

Yazar: Sevim Ak
Resimleyen: Behiç Ak
Okuduğum Tarih: Şubat 2013
Basım Yılı: 13. Basım - Ağustos 2011
Sayfa: 190
Özet: Bu kitabın biraz acıklı olduğunu söyleyebilirim. Doğduğundan beri tetiştirme yurdunda kalan bir kızın romanı bu... Kızın adı Güneş'tir
Birgün yetiştirme yurdunun kapısında bir bebek bulunur. Bu Güneş'tir. Kız, dokuz yaşına kadar orada kalır ve büyür. Aynı zamanda orada bir sürü arkadaş edinir: Yıldız, Su, Kiraz, Erik, Işık... Yetiştirme yurdunda kendine en yakın hissetiği, doğduğundan beri hep onun yanında olan, onu evine götürüp tıpkı bir anne gibi  bakan Sulak Annesini çok sever.
Sonra işler karışmaya başlar ve Güneş'in geçek annesi onu alıp evine götürür. Annesi Güneş'in babasıyla boşanıp, başka bir adamla evlenmiştir ve onun da bir oğlu vardır. Güneş, evdekilerle hiç iyi geçinemez, hep yalnız kaldığını düşünür...
Sevim Ak'ın en çok sevdiğim kitabı olan Domates Saçlı Kız'ı herkese tavsiye ediyorum!

12 yorum:

  1. Ben okudum çok begendim hatta bir arkadasima da odünç verdim. Özel çakir ilkögretim okulu 3-B Ceylin KÖFÜNCÜ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ceylin;
      Beğendiğine çok sevindim. Umarım arkadaşın da beğenir.
      Bu arada kitap alışverişi yapıyor olmanız çok güzel. Tavsiye edeceğin kitapları buraya yazarsan sevinirim.

      Sevgiler Bahar

      Sil
  2. yonca kız, vatan topragı, serçe kuş ,ya ben istanbulu alırım yada istanbul beni, vanilya kokulu mektup.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba bende bu kitabı defalarca okudum bayıldım. Yaş sınırlamasını göz arda ederek çok beğendiğimi söyleyebilirim. Türkçe dersi için hazırlayacağımız kitap sınavı sorularını da bu kitabı seçerek yaptım. Kitap hem duygusal hem de eğlenceli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bayıldımmmmmmmm :)

      SEVGİLERLE.. Hep okuyun <3

      Sil
  4. Sevim Ak'ın kitapları harika zaten. Birçok kitabını okudum ve özellikle VANİLYA KOKULU MEKTUPLAR-YA İSTANBUL BENİ ALIR YA DA BEN İSTANBUL'U kitaplarına bayıldım. Bu kitapta bayıldığım kitapları arasında yer alıyor :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. bu kitabın konusu,zamanı,yeri,kişilerini yazar mısınız?

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir kitap
    zaten sevim ak süper kitaplar yazıyor

    YanıtlaSil
  8. melisa aydoğdu10 Şubat 2014 23:35

    süppppppppperrrrrrrrr bir kitap

    YanıtlaSil
  9. bu kitabın ana düşüncesi nedir ben bulamadım

    YanıtlaSil